Online tanácsadás – hang

A hang alapú tanácsadás

Sokan és sokszor használunk telefont egy-egy ügy elintézésére, vagy a barátainkkal, családtagjainkkal való kapcsolattartásra. A hagyományos telefonkapcsolatot felváltó IP kommunikáció jelentősen átalakította a telefonhasználati szokásokat, így azt is, hogy a kapcsolattartás és ügyintézés mellett a tanácsadási tevékenységek egy része is “vonalra költözött”. A céges konferenciahívások, vagy a virtuális megbeszélések éppen ennek a trendnek az eredményei lettek. A segítő tevékenységek egy jelentős része ma is hang alapú kommunikációs eszközökön zajlik.

A video alapú tanácsadásra alkalmazott eszközök mindegyike képes arra, hogy “csak” hangalapú kommunikációs lehetőséget biztosítson. Így a kliens és a tanácsadó egy időben, de más-más helyről tud részt venni a beszélgetésben. Ez az idő (hasonlóan a video és a chat alapú tanácsadáshoz) szinkronkommunikációban telik, vagyis a segítő azonnal reagál a kliens felvetéseire.

A hang alapú tanácsadás előnye a video alapúval szemben a korlátozott ingermennyiség, ami az elhangzó tartalmakra szorítkozik, és nem befolyásolja a “látott üzenetek” rejtett kódolása. Ebben a tanácsadásban mind a segítő, mind pedig a kliens érzékenyebb fülekkel van jelen a beszélgetés során.