Online tanácsadás – e-mail

E-mail alapú tanácsadás

Az e-mail alapú tanácsadás már hosszú ideje ismert és alkalmazott tanácsadási forma. Ez (hasonlóan a video és chat alapú tanácsadáshoz) lehetőséget biztosít arra, hogy a saját környezetedben vegyél részt a folyamatban, de ezen felül még azt is biztosítja, hogy a számodra legalkalmasabb időben tedd mindezt. Az előző formákkal ellentétben, az e-mail alapú tanácsadás során a kliens és a terapeuta más-más időpontban reagálnak egymásra (asszinkronicitás), így a kapcsolódás időben hosszabb és inkább a személyes gondolatok bemutatására helyezi a hangsúlyt (mintha a két fél a saját gondolatait egy régi levelezés rendszerében osztaná meg egymással.

Ez lehet az első nagy lépés a számodra, hogy felveszed a kapcsolatot a segítővel, bemutatod neki az elakadásodat, és leírod, hogy eddig mi az amivel próbálkoztál, hogy ez megváltozzon. Néhányaknak ez a fajta gondolatkifejtés nagyobb teret nyújt, mint egy 60 perces időkeretbe “szorított” beszélgetés. Ez az időnyomás ebben a tanácsadási formában eltűnik.

Ebben a munkában a terapeuta és a kliens leveleznek egymással, a válaszok megírása előtt mindketten meggondolják, mit akarnak mondani a másiknak. Mindenki maga dönti el, mikor van alkalmas ideje arra, hogy átgondoltan válaszoljon. (A levelezés során mi azt vállaljuk, hogy 72 órán belül reagálni fogunk a Te leveledre, de ezt az időkeretet neked nem kell tartanod.)

Az e-mail alapú tanácsadás elveszi a segítő folyamatból az időbeli kötöttség és a sürgetettség érzését. Helyette a segítő minden mondatát dokumentálva kapod, amit újra és újra elolvashatsz, segítve a saját elakadásod megszűntetését.